Vaaka tuli kotiin





Vaaka kaunotar 
päätyi tänään vihdoin ja viimein uuteen kotiin.
Tällä on punnatta kerta jos toinenkin, kun olin lapsi.

Äiti sen antoi minulle jo aikoja sitten, 
en vaan ole saanut aikaiseksi
ottaa koskaan matkaaani, ennen kuin tänään.

Vaaka on hieman eri näköinen kuin ne joita olen nähnyt.
Punnitus asteikko sijaitsee kiinteästi etulevyssä ja
punnituslautanen on kovaa muovia.
Tämä on äidin muistikuvan mukaan jostain 50-luvun lopulta.

Hieno se on ja nyt minun keittiössä.... ;O)



Kommentit

  1. Tuollainen oli lapsuuden kodissani juuri 50luvulla.
    Ne ovat ihmeen kestäviä ja kauniita.

    VastaaPoista
  2. Kestäviä on... Muistan, että 90-luvun alussa kun olin Salon Singer-liikkeessä myymälänhoitajana, tämä vaaka oli minulla työkaverina..... ;O) Kun liikkeessä ei ollut kalustossa punnituslaitetta ja välillä piti jotain punnita, niin vein sitten tämän töihin.

    VastaaPoista
  3. Minulla on mökillä melkein samanlainen. Anopilta sen sain !
    Meillä punnitaan kaloja :)

    VastaaPoista
  4. Tuskin minullekaan kukaan USKALTAA suoraan sano, ettei myssy sovi päähäni :)

    VastaaPoista
  5. voi miten hieno retro-vaaka! Vanhat esineet ovat sitten kauniita! Ja kestäviä :)

    VastaaPoista
  6. Oo,mikä kaunotar tosiaan! Tykkään!

    VastaaPoista

Lähetä kommentti