Vanha kirjoituskone ja muita aarteita


Tässä se on.
Mun aarre. Ihan oma. Heti rakas.
Ai, että olen onnellinen kun se vihdoin on kotona.
Vanha nostalginen Royal.

Tämän löysin Torista, 30 egeä, eipä hinta paljon päätä huimannut.
S sen kävi perjantaina mulle hakemassa.

Että mitäkö nyt vanhassa kirjoituskoneessa voi niin ihmeellistä olla?
No, tämä on presis samanlainen, jolla olen skidinä omat ensimmäiset runot, novellit ja muut kirjoitusväkerrykset rustannut.
Vaikka kone ei ole SE sama, on se kuitenkin samanlainen.
Omani aikoinaan lapsuudenkotiin jätin ja kun sitä vihdoin aloin kaipailla, oli kone jo lähtenytkin muihin maisemiin.
Mutta nyt, vihdoin mulla on jälleen samanlainen, ihan oma.

Okke, tämän jälkeenhän tuli matkakirjoituskone, sitten sähkökirjoituskone ( en minä niitä nostalgoi, en pätkääkään, mutta tämä oli ensimmäinen) Ja reilu 20 vuotta sitten ensimmäinen tietokone.




Nostalgiaa liittyy tähänkin aparaattiin.
Kotona oli ihan samanlainen, mutta kermanvalkoinen.
Nyt tämä valkoinen kaunotar, neulospäälysteisen johtonsa kanssa koristaa meillä eteisen lipaston päälistä.
Löytö paikalliselta kirpparilta.



Onkohan mulla joku vaakafetissi?
Tämä on jo kolmas tätä laatua.
Ja valkoinen. En niin noista muun värisistä. Tässä hieman häiritsee tuo sininen asteikko.
Kaipaa jotakin kohennusta.
Aiemmat vaakanihan löytyy täältä: VAAKA



Vanhat valokuvat on löytöjä paikallisesta osto- ja myyntiliikkeestä.



Tämä on nyt oikea nostalgiapäivitys....
Sillä tämä purkkikin kuuluu niihin aarteisiin, joita oli lapsuudenkodissa, mutta jotka äiti, jolla on hirmuinen hävitysvimma, on ehtinyt hävittää, ennen kuin olen ehtinyt sanoa; "Tahdon/Mun". Purkki on jo viime syksyltä, S sen huusi minulle huutokaupasta kahden muun purkin kanssa köntässä, taisi olla kaikki kolme purkkia yhteensä jotain 7-8 euroa, jos oikein muistan.



Ja sitten tämä. Ihan oma rukki.
Tätä ei ollut kotona. Mutta kehrännyt olen.
Tämänkin S huusi minulle huutokaupasta, vain 14 euroa.
Lupasin maalata valkoiseksi, vaikka äiti tokaisi heti, että " No ei valkosia rukkeja ole!".
Mutta mullapa on............  :O)


Kommentit

  1. Johan olet löytöjä tehnytkin!
    Royal on hieno:)

    VastaaPoista
  2. Oimitä aarteita, tuttuja esineita omasta nuoruudesta, tollasella kirjotuskoneella sydän läpättäen kirjoteltiin rakkausrunoja:) Puhelin on ihan sama kuin kotonani, ja toi ruusupurkki on vaan ihana.

    VastaaPoista
  3. Tuo kirjoituskone on kyllä upea aarre. Ennen osattiin tehdä kaunista.
    Minulla on samanlainen vaaka !

    VastaaPoista

Lähetä kommentti